Een favorietje in double gauze

zondag 16 oktober 2016

Ik presenteer u: mijn nieuwe favoriete shirt. Het is een knock off van een shirt uit de kast en het zit heeeeeeeerlijk! Niks ingewikkeld, geen nepen, geen mouwen, rechttoe rechtaan. 
In andere omstandigheden zou ik tenminste even overwegen te doen alsof het maakproces a piece of cake was. Maar met de 13 ooggetuigen van het voorbije weekend zou ik snel teruggefloten worden. Ik denk dat alles wat kon fout gaan ook fout ging (denk stolpplooi te nipt stikken, mouwboorden verkeerd op elkaar stikken, het juiste boordje lostornen en terug juist aan elkaar naaien, maar dan pas doorhebben dat je eigenlijk het andere had moeten tornen, afwerking onder de oksel meermaals herbestuderen en tornen, driehoekjes tot driemaal toe moeten knippen wegens 'kwijtgelegd' enz.) Naaiweekends, ik vind ze ongelooflijk gezellig, maar nefast voor mijn concentratievermogen. Maar echt, who cares? Ik genoot met volle teugen.
Het stofje kocht ik bij Georgette. Het is een geweldig mooie double gauze die langs twee kanten bruikbaar is (en met een breedte van 1,55m! Wat een meevaller. In dit topje kroop de volle 70cm). Voor mezelf koos ik ervoor de frisser ogende witte kant te gebruiken, met een subtiele goudgele toets.
Het shirt heeft een paar leuke details, als daar zijn: een zakje geknipt op de schuindraad, een stolpplooitje op de rug en terugplooimouwtjes.
Het achterpand is een tikkeltje langer dan het voorpand, en de zomen zijn afgerond. Daar waar de panden elkaar ontmoeten, komt er een klein driehoekje piepen in de andere kant van de stof.
Jammer genoeg is zo'n shirt een beetje aan de frisse kant voor de tijd van het jaar (quote gepikt van de Frank) maar niks dat een warme vest niet kan oplossen.

Dat het maakproces ietwat hobbelig verliep, heeft niet kunnen voorkomen dat er al een tweede versie geknipt klaarligt. Dat zegt genoeg, niet?




25 opmerkingen

  1. Haha Mieke, die laatste foto!
    En verder ben ik hele-helemaal fan van je bloesje. De stolpplooi spotte ik zelfs nog niet, maar die maakt het geheel nog stijlvoller. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben fan , mooie creatie!
    'T moeten niet altijd de kids zijn die gek doen hé! Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil ook zo een blouse <3 En die foto's zijn DE MAX!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, zalige fotoreeks! Zotte doos :-) Heerlijk shirt ook, maar ik denk dat mijn voorkant toch nepen zou nodig hebben. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zotte doos :D Maar wet een fijn shirt heb jij daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. schoon shirt, k wil da ook wel eigelek !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Keitof ! Uw nieuwe bloesje en vooral ook de foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wauw, zo schoon! Wil ik ook wel graag (het stofje heb ik al liggen in die blauwe variant).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zalig topje, zalige foto's en je kapsel is ook top! Volgens mij is dat topje warm genoeg om eens helemaal uit de bol te gaan, zelfs in deze tijd van het jaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat moeilijke maakproces, da's voor het verhaal op de blog hé. Top top!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I was gonna say, 'Why so serious", and then the last photo... Bwahaha You are funny :) Love the top. It looks lovely, and in double gauze it will be oh so comfy to wear! 1.55 is lucky indeed! Why is double gauze usually so narrow anyway?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuk topje! En de foto's... haha... de max! Ik moet dringend eens aan mijn double gauze beginnen! Thx for the reminder!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk topje! Het ideale model voor jou! Ik hoop dat het tweede soepel in elkaar gaat! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zalig schoon! Denk dat ik het ga stelen! Een fantastisch mooi topje in een prachtig stofje! <3 double gauze.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een zalige top en superleuke foto's, zeker die laatste!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is het resultaat dat telt hè, en dat staat je geweldig!! Las ik nu goed dat je er voor mij ook één geknipt had?! ;-P

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tof dat je zo eerlijk bent over het maak-proces :-). Het maakt het bloesje er inderdaad niet minder mooi om, het ziet er geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ooooo ... ik wil dat ook!!!! zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ben dol op naaiweekends. Het ziet er een zalig topje uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Deze is even leuk! Toch eens een vraagje: werkte jij de halsrand af met een bies? En zette je die dan aan nadat je de schoudernaden aan elkaar stikte of ervoor?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Welk patroon gebruikte je hiervoor? Ik lees er misschien over?
    Mooi topje,geeft me inspiratie

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.