Laptophoes in kurkleer

dinsdag 19 april 2016

In de aanloop naar de lancering van k-bas werd er hier natuurlijk deftige research gedaan. Die kurkleer, mooi, maar is dat wel te verwerken met een 'gewone' naaimachine? Is dat niet te stug? Is dat wel te keren? Slaat dat geen steken over? Moet je daar een specifiek soort naald voor gebruiken? U hoort het, de nood aan wat empirisch bewijsmateriaal was groot.
Meneer-de-Directeur, aka de laptophoes uit Zo Geknipt 2 stak al lang mijn ogen uit en leek me een perfect experiment. Recht op recht, hoeken uitduwen, de naden eens platstikken, de boel keren, topstitchen, ik testte het allemaal uit. En wat viel me dat geweldig mee! Ik nam een dikkere standaardnaald en dat ging perfect. De hoeken, dat kan nog beter, de volgende keer zou ik de naden daar nog iets meer bijknippen. Maar verder: worked like a dream!
Ik draaide het patroon noodgedwongen 90°. Ik had namelijk slechts een beperkt stuk testkurkleer ter beschikking, en mijn laptop is niet erg mini. Je tekent het zelf, dus gewoon lengte en breedte omwisselen en klaar is kees. Voordeel: de opening om de laptop in te schuiven is meteen een pak groter, en eigenlijk vind ik die 90°-variant nog niet zo verkeerd ogen ook.

Als ik één kleine minpuntje mag opnoemen, dan is het hoogte van de velcro sluiting. Die hoogte is in het patroon niet afhankelijk van de hoogte van je apparaat, en is perfect op maat voor tablets en dunne mac's maar niet voor iets massievere laptops. Dus als ik één tip mag geven, tel daar gerust een centimeterke bij als u ook een massiever geval ter beschikking hebt. Een iets grotere overlap, en die velcro komt niet meer piepen.
Voor meneer-de-directeur combineerde ik zwart kurkleer met de bamboo variant, en binnenin voerde ik met een heerlijke canvas uit mijn voorraad (Petite Couture). Daarop streek ik een laagje H640.


En ik ben er echt helemaal weg van. Simpel, stoer, strak. Een echte Meneer-de-Directeur.

Meer kurkleer-inspiratie vindt u bij:





16 opmerkingen

  1. Wauw ♥♥ ik ben helemaal fan :-)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tjonge jonge! Zo mooi! En proficiat! Die had ik niet zien aankomen... Je had me nochtans zo hard geteased...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelfs met een dunne mac moet er aan die flap soms wat getrokken worden. Bij een volgende versie voeg ik dus sowieso wat centimeters toe. Verder is Meneer Directeur met grote voorsprong het allermooiste laptophoespatroon ter wereld, in 90° of in 180°!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai, zo mooi! Staat ook nog op mijn to-do lijstje! Goede tip om het 90° te draaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind deze prachtig, op foto en in het echt. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze is mooi! Veel stijlvoller dan mijn hoes in een petit panneke. Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai, die kurkleer steekt mijn ogen uit. Misschien mijn eigenste Vink-tas eens een kans geven in kurk...
    En knap, dat jullie dit durven/kunnen/...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geachte mevrouw de directeur, wat maakte u een leuke meneer de directeur!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. amai chique tas voor madame de directrice ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig. Dit is voor mij een aanzet om eindelijk ook mijn laptop van een hoes te voorzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai, ik vind hem echt schoon. Als ik een laptop koop… ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. vrouw met die in het echt te zien ben ik er zeker van dat ik die kurkdinges wil, alleen nog tijd én een geschikte tas vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo'n stijlvolle hoes! Je brengt me op ideeën voor het stuk Bamboo dat ik nog over heb :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zonder twijfel de meest prachtige hoes ooit! Ik kocht net een nieuwe laptop. Tegenwoordig krijg je daar dus geen hoes meer bij :(
    Maar ik heb daarstraks kurkleer besteld... Misschien moet ik dat toch voor dit projectje aanwenden ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.