Safari-kaptrui

woensdag 30 december 2015

Die trui met messias-allures, dat was er eentje in een reeks. Het naai-fiasco van vorig jaar nog indachtig - met een titel waaraan ik met de regelmaat van de klok aziatische spammail rond brandhout te danken heb, een klein wist-je-dat-je - nam ik mezelf voor dit jaar te gaan voor veilig en jongensproof terrein: kaptruien. Eenvoudig scoren bij dat jong geweld, lijkt me.

Petekind nr. 1 kreeg een kaptrui met een zeker safari-gehalte. Ik nam een super zachte gemêleerd blauwe sweatstof als basis en duikelde mijn potje gouden textielverf nog eens op. Sinterklaas bracht hier van die blaaspennen, kennen jullie dat? Die komen in een pakket, en het beste van die pakketten zijn de mallen die er bij geleverd worden. - Disclaimer, mijn kinderen zullen daar allicht anders over oordelen. Instagram-volgers kregen al een tipje van de sluier: De zebra-mal deed perfect dienst voor een unieke textielprint.
Verder volgde ik hetzelfde recept als bij de vorige versie, d.w.z. Omni Tempore patroon (Sofilantjes), doorgeknipt voorpand voor verborgen zakken en duimgaten. En zelfs hetzelfde model mocht nog eens optreden. Bandwerk*, zei ik het niet?  *op de stijlvolle prinsessenschoenen na dan :)






28 opmerkingen

  1. Zo cool! De print én de zakken die je toevoegde. Dat laatste wil ik zeker ook eens proberen. Echt mooi! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, wat een zebra! Jij hebt geen cameo nodig ;-) Ook heel tof dat het zebrathema terugkomt in de kap en in de zakken. Janne is er ook schoon mee! (zeker met dat bijpassend haarbandje :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goe gedaan die print! "In fashion", maar heerlijk uniek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schoon zeg! Ik vind dat zij er trouwens ook geweldig schoon mee staat - had het kind ook geen kaptrui van doen? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi bandwerk! Blijft de print ook mooi na enkele wasbeurten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De volwassen omni tempore die ik eerder al beschilderde blijft toch mooi na de was dus ik heb er vertrouwen in!

      Verwijderen
  7. Ik leer weer bij. Ik ging onlangs gouden 'flexfolie' kopen maar werd het afgeraden omdat het niet mooi zou opstrijken ??? Dan lijkt de textielverf een mooi alternatief! Zelfde vraag als Marleen, hoe zit het met de houdbaarheid?
    Het petekind mag in zijn (haar?) pollekes wrijven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi!! Blaaspennen ken ik nog niet, maar daar moet ik precies verandering I brengen, voor die mallen dan welteverstaan... Schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, fantastisch! die print is echt de max. Super uniek!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja wa een toffe trui is da!! Zo gezelleg ook ee me de kap... (De streepjesfan in mij komt weer naar boven se)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een superidee, die mallen en textielverf! Volgende week eens op zoek gaan ;)
    Cooe sweater, eentje om veel te dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Keicool ! (dit laat ik dus niet aan mijn zoon zien)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kei tof zeg! Ik wil ook nog eens met verf aan de slag, nu ik deze zie! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Machtige pull! De blaaspennen zijn hier ook een succes, al blaast de kleinste niet altijd naar beneden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die zou hier ook scoren! Heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie trui! Die zakjes vind ik super. Die print zouden mijn kinderen ook super vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw! Deed je eerst de zebra of zette je eerst de trui in mekaar? Ik zou schrik hebben om de trui te verknallen als de print mislukte... :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.