Zo geknipte Logeerkoffertje

woensdag 25 november 2015

Eindelijk! Ik maakte een koffertje! 

Eindelijk, zeg ik. Wel ja, een koffertje staat 'nog maar' zo'n kleine 2 jaar op mijn to-sew-lijstje. Toen kleine Willem geboren werd, op 5 december, nu bijna 2 jaar geleden nam ik mij voor hem een logeerkoffertje te maken, u weet wel, voor als hij bij zijn geweldige fantastische meter (uch) zou komen logeren #statingtheobvious. Een koffertjespatroon dat mij kon overtuigen was niet direct voorhanden, koudwatervrees daarentegen overvloedig, en dus schoof ik het naar achter, 'misschien als hij gedoopt wordt'. Uitstelgedrag moet iets genetisch zijn, want die doop zelf werd ook op- en op- en nog eens opgeschoven.

Ondertussen kwam Zo geknipt!2 uit met daarin, jawel, een koffertje! Daarmee nam het plan concretere vormen aan, maar de spreekwoordelijke sjot onder mijn gat kwam pas een maand of wat geleden, toe plots de doopdatum werd doorgespeeld. Tijd voor actie!
Het ruimtestofje (Kokka) nam ik over van paspelpoes Nele op de stoffenruildate. Perfect voor een stoere 2-jarige die je vooral Grootste Dromen en Avontuurlijke Reizen wil toewensen. Het geruite stofje kocht ik bij Bambiblauw. De voering is een gelamineerd Petit Pan-stofje.
Met de Mix 'n match boekentassen in mijn vingers was de vrees om te springen al grotendeels verdwenen. En terecht zo bleek, want het moeilijkste aan de hele klus was het bevestigen en de plaatsing van de drukknopen - nee die twee drukknopen rechts op de foto hieronder, dat is niet de bedoeling, Mieke en hamers, dat blijkt écht geen goede combinatie #vrouwblijfaanjenaaimachine #kenjezwaktes. -
Het in elkaar knutselen van het koffertje ging verder verbazingwekkend vlot. Echt. 

In het boek wordt karton aangeraden voor de versteviging van zij- en achterkant. Mijn eigenwijze kantje haalt soms (uhum) de bovenhand en dus negeerde ik dat advies straal en ging resoluut voor een dikke plastiekachtige bureaubladonderlegger van de blauw-gele keten. Voor de zijkant deed die perfect dienst, maar voor de achterkant bleek die toch net iets te flexibel.  Het werd dus een gerecycleerde kartonnen verpakking en dat werkt perfect. Ik erken mijn ongelijk en wil bij deze mijn oprechte excuses aanbieden voor het in twijfel trekken van de deskundigheid van de auteurs. Sorry Riet, sorry Lies.

Even terzijde: door het ingenieuze ontwerp kan de versteviging van de achterkant trouwens gewoon verwijderd worden in geval u het koffertje in de was wil stoppen. Dat geldt evenwel niet voor de zijkant, waar de hamerdrukknopen door geklopt worden - ik geef het maar mee.
Hoe dan ook. Willem, vlieg uit! Tot de maan, en terug!


48 opmerkingen

  1. Wauw! Staat hier ook al even op mijn to sewlijstje *zucht*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Awel, ik vind dit het mooiste koffertje ooit, zo lekker stoer zeg XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig koffertje, echt waw, let maar op dat één of ander merk hier geen commerciële kopie van gaat maken ... Hoewel, dan wordt niet één klein ventje gelukkig gemaakt, maar 100-den!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik durf daar nog steeds niet aan beginnen, maar het steekt keer op keer mijn ogen uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Ik heb de koffertjes-vrees ook overwonnen, en bij mij smaakt het naar meer!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, ik zit hier vol bewondering naar m'n scherm te kijken. Een koffertje staat ook op de planning, ook al zo'n 2jaar feitelijk ;-) Wie weet, wie weet,...
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mieke! Ik val om!
    1) Ik lees hier al meer dan twee jaar, dus. Zo lang dat dat ineens lijkt. Nog steeds graag en steeds liever!
    2) Dit valiesje is keiharde perfectie! Echt! (Of gij een goede -verdoezelende- fotografe, maar laat ons het op dat eerste houden.)
    3) Ben ik blij dat ik u overtuigde voor die astronauten. Maar dat ze zo prachtig gebruikt gingen worden, dat kon zelfs ik niet voorspellen.
    Valt het op hoe ongelooflijk fan ik ben! Ik ben jarig op 17 augustus ;) ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat je terug bent rechtgekrabbeld :)
      1) ja, de tijd vliegt é!
      2) merci merci! op de drukknopen na ben ik heel content :) ik verdoezelde niet veel ;)
      3) ik was al vergeten dat jij mij overtuigde, ik wou graag geloven dat ik zelf zo'n geniaal inzicht had :) :)

      Verwijderen
  8. Zo mooi en die gaat in stijl uit logeren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een schoontje!! Ik maakte die eerder dit jaar ook. Zit ingenieus in elkaar, maar ik zou het nog eens opnieuw moeten maken om de foutjes van de eerste niet meer te maken. Je metekindje mag nu zeker eens op logement komen, denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een valies ❤️ Hier worden zulke dingen ook steeds maar uitgesteld, wegens verslaafd aan snel-klaar-dingen. Ik wacht op tijd, tijd om op mijn gemakske iets te creëren....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, dit gaat voor heel wat mooie avonturen zorgen! Kan zo uit een 'krokodil'-winkel komen :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik doe hier ideeën op voor dat ongeboren metekindje van mij. Maar ik heb nog wel twee jaar als ik jou timing aanhoud :-) Ik vind het een prachtig exemplaar in een heel schone stoffencombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, mijn timing kan je best niet als voorbeeld gebruiken :)

      Verwijderen
  13. Wat een pracht exemplaartje! Bij deze is de knoop voor het doop-kadootje-voor-mijn-metekindje-van-bijna-anderhalf-jaar doorgehakt (nu nog een feestdatum bepalen :) ). Lieve groet, V.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van dat koffertje ben ik fan van het eerste uur, maar wat een prachtig exemplaar leverde jij af zeg! Vliegen naar de maan zal hij, met zo'n schoon bagage :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. <3 zeg! ik maakte dat ook nooit, leek me zoveel werk :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is wel wat werk, dat ga ik niet ontkennen, maar wel een pak minder als het lijkt :)

      Verwijderen
  16. Wauwie, zo mooi!! Als ik dit zie moet ik mezelf ook even de sjot onder mijn gat geven om daar eens aan te beginnen :) prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een oproep aan iedereen die een sjot onder z'n gat nodig heeft om eraan te beginnen : we kunnen mss allemaal op een rij gaan staan , om de sjot in ontvangst te nemen :D . Zo mooi Mieke!!!!! Een valiesje staat hier ook al jaren op mijn to sew lijst. De ' zo geknipt ' heb ik alvastin huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Verdorie, gij doet dat goed!! Ik ben serieus onder de indruk! De keuze/combinatie van de stofjes en de afwerking!! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Keer op keer; je doet het weer. Prachtig koffertje ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo'n koffertje staat al lang op mijn to-sew-lijstje maar nu ik jouw versie zie ga ik het toch wat hoger zetten! Wat een heerlijk stoer exemplaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig! Dat noemen ze logeren in stijl...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Al deed ik het de mensen persoonlijk aan, ik heb nog steeds respect voor mensen die het aandurven. Maar kijk, als ik dan dit zie, bewijst dat wel dat het het waard is. Liefdeliefde!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw!! een prachtstuk, en super stoffencombinatie. Hier ook bezig aan een valies, inderdaad wel werk aan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ohhh jeetje, deze is zo ontzettend mooi! Om de een of andere reden heb ik schrik om aan dit koffertje te beginnen! Jouw versie doet mij alweer wat bijdraaien!
    Prachtig gewoon xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een zalig koffertje! Het wachten meer dan waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik heb nog nooit de moed gevonden om hieraan te beginnen - of er zelfs nog maar aan te denken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel mooi! Ik durf daar precies niet aan te beginnen. Blij te horen dat wij niet de enigen zijn die doopdata opschuiven... :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.