Jonge wolven. De onesie en de twosie

woensdag 30 september 2015

Jonge wolven hebben nood aan comfortabele nachtkledij - en ok, ik geef toe, ook wel weekendkledij tout court, want als je hier op een zaterdag- of zondagochtend voor 11u aankomt is de kans reëel dat u ons nog in onze peignoirs aantreft.
Omdat ik natuurlijk een hippe mama ben - die weliswaar meestal een klein beetje achter de feiten aanloopt - plande ik enkele 'onesies' - voor de minder hippe lezer (:)), of diegene die nog iets meer achterloopt, dat zijn dus pyjama's uit één stuk, kruippakjes in 't groot als het ware. Dat schijnt 'in' bij de jongelui van tegenwoordig. En niet enkel bij de jongelui, heb ik mij laten vertellen, maar om dat nu voor mezelf te maken, nee, er zijn grenzen.
Zonen09 kwam dus als geroepen met haar nieuwe Wolf-patroon. Ik nam de maten van mijn kinderen en kwam uit bij een 110 standaard en een 116 small. Bij wijze van maattest koos ik de simpelste versie, lange mouwen, lange pijpen, geen paspel of zakken.

Toen ik de kinderen de eerste keer in de onesies hees werd duidelijk: ze waren te klein, allebei. Het moet zijn dat mijn kinderen proportioneel lange bovenlichamen hebben, want het was vooral aan het kruis dat het trekt. En laat dat nu net het stuk zijn waar geen mouw meer aan te passen is. De 116 verhuisde naar de jongste, maar zelfs voor haar is hij nipt. Zo erg is dat niet, want de combinatie onesie-grijze tricot heeft iets space-robot-achtig, realiseerde ik mij achteraf (niet dat zij dat aan haar hart laat komen, laat dat duidelijk zijn).

De oudste kreeg na een pruillip een twosie - dat zal wel geen officiële term zijn maar ik vind het wel goed klinken voor een gewone pyjama uit twee delen - uit een rest van de tricot. Wolf maat 122, perfect.
Van de kleinste onesie knipte ik al een stuk af en zette er een tailleband aan. Problem solved.

Toen de schone slaapsters wakker werden, werd er hier een wolfwaardig kussengevecht ingezet.
Maar kwam er ook een grote verzoening. Deze jonge wolven zijn dikke vriendjes.
Eén tip, als u ook zo eens de hippe mama wil uithangen, kies dan eerder een maat te groot, dan een maat te klein. Ik houd het voorlopig gewoon bij twosies.

36 opmerkingen

  1. Hoe leuk! Mooi mooi
    De applicatie van het hert is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gave stof zeg, die rendieren! Waar zag ik die toch ook alweer passeren in de webshop...Onesie vind ik sowieso niks, dus ik smelt vooral bij je twosie (prima woord, toch?! ;) ). Gaaf zo met dat mint!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Coole "space" pakjes, helemaal assorti! Waar is uw blauw-witte onsie gebleven? Was die toch stiekem voor jezelf :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was die kleinste die verknipt werd tot broek :) ik vergat foto's te pakken voor de chirurgische ingreep ;)

      Verwijderen
  4. Goed om te weten, zoonlief wil graag een nieuwe, maar wel met voeten.. Ik kocht Wolf al en probeerde het nog af te doen met "dat patroon heeft geen voeten", maar daar is hij niet meer mee gevangen, "dan teken je die toch zelf erbij?" Ook wel fijn dat vertrouwen in je kwaliteiten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's van hippe pyjama's in een toffe stof! I like!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Coole pj's! Ze zien er heel comfortabel uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Cool! Ik wilde ook graag onesies maken, maar met pampers (Ernest) en nog veel 's nachts naar het toilet moeten (Lilith) leek mij dat toch een beetje onverenigbaar. Er ligt dus een twosie klaar om gestikt te worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Your girls look so cute together! Such funky fabric, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Maar het zijn ook mooie tricots! Waar heb je die gehaald?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tof gemaakt en jammer dat de eerste versie te klein was.Leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh zalig! Jammer dat ze klein zijn, mijn eerste onesie voor de jongste zoon is ook al te klein :-(. Wel een prachtig stofje en laat die twosies maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh ik krijg meteen zin om mjin pyama aan te doen! Gezellige foto's van mooie pyama's!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh ik ben fan. Ik heb dat stofje al in mijn winkelmandje gehad voor mijn jongens. Nu ik zie wat jij er mee gedaan hebt, ben ik helemaal overtuigd. Maar voorlopig ga ik me toch nog eventjes inhouden. Bij mij was het kruis van de testversie ook nipt. Sharon heeft dan het kruis nog met 4 cm verlaagd voor het definitieve patroon, maar jouw kinderen hebben precies nog een langer bovenlijf. ;-) Die onesies zijn niet praktisch maar ik vind dat zo gezellig. Geen blote buikjes en ruggetjes meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze zijn echt superschoon samen en ik vind de twosie eigenlijk leuker dan de onesie
    Je moet dat ook niet altijd volgen he die trends ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben ook geen onesie-mens, maar toch: ik wou dat ik in één van deze Wolfjes paste!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Twosies, zalige term! Die ga ik onthouden. De onesie vind ik veel te onhandig voor een 4-jarige die het bedplassen aan het afleren is, dus wordt het een twosie. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zalig, zo'n ganse dag in pyjama mogen doorbrengen. Zeker in deze exemplaren !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi!! Heb het stofje hier ook nog liggen om te verwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ben altijd meer fan van twosies, maar hier weten beide delen van het duo mij te bekoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De term 'schattigheid in 't kwadraat' lijkt mij ook hier op zijn plaats. En wat een prachtig rendierentricot!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. eerst en vooral bedankt voor het mooie verhaal en wat een mooi PJ's!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.