Janne II

zondag 17 augustus 2014

Een goeie vriendin van mij werd voor het eerst mama 3 maanden geleden. Van een Janne - door ons ondertussen gedoopt tot Janne II - nota bene. De naam alleen al getuigt van goede smaak - ;) - en omdat de vriendin in kwestie al ruim voldoende 'oooh's en 'aaah's had geproduceerd bij het bekijken van mijn zelfgemaakt gerief besloot ik dat een extra effortke wel aan de orde was.

Vandaag gingen we op bezoek - noteer: jawel, al na 3 maanden, het is wel eens anders, en dan nog wel all the way to Amsterdam, waar deze vriendin door het toedoen van amoureuze verwikkelingen, is blijven hangen na haar studies. Met in onze koffer een cadeau dat werd ontvangen met nog meer buitenproportionele oooh's en aaah's. Ja, dat is dan met liefde gegeven!

Ik maakte voor Janne II 3 kleedjes. Eéntje voor elk van de komende seizoenen.
De eerste is een A-lijntje in maat 62 (gratis patroon: De droomfabriek). De bloemenstof is van Joel Dewberry (coupon van Ella & Basiel), de mintkleurige stof is superzachte chambray (les Trouvailles d' Amandine van Georgette). Om het geheel wat extra te geven gebruikte ik de improvisational pleating tutorial van Straight Grain

Vriendin Joke stuurde net enkele foto's door van Janne II met het kleedje. Het is bedoeld voor de herfst en dus nog te groot, maar is ze niet schattig?!
Het tweede kleedje is een Geranium dress van Made by Rae (al eerder uitgetest en uitstekend bevonden hier en hier). De bovenstof is van Kokka (bij Julija), de jeansstof kocht ik bij een uitverkoop van An Buermans.
Achteraan sluit het kleedje met 2 gouden kamsnaps. Toevallig had ik nog een fragile-tricotje in bijpassend kleurtje in de kast liggen en maakte nog een bijpassende legging met een patroontje van minikrea dat ook al een eeuwigheid stof ligt te vergaren. In de winter kan dat al eens handig zijn, nietwaar?! Nu ik weet hoe simpel dát is (één patroondeel, ha!), volgen er gegarandeerd nog.
Nr.  3 had u misschien ook al herkend. Inderdaad, nog een babyjurkje met stolpplooien. Ik beloofde een tutorial van de knopenpat-sluiting in plaats van blinde rits. Wel, u krijgt deze. Nog enkele dagen geduld!

Toevallig postte An van Straightgrain deze week een gratis patroon voor 3 in-elkaar-passende-mandjes (de Matryoshka Bins - dank je wel An!). 3 + 3 werd 6 en dus kreeg elk kleedje een bijpassend mandje. De kleedjes kwamen in stijl aan op hun bestemming!

 Zo Joke, nu heb je er 3, échte sisko's! ;)

24 opmerkingen

  1. Zo leuk! Die mandjes maken het ook helemaal af :-) En wat een mooie foto's van Janne....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou ontploffen van contentement moest ik die mama zijn! Jawadde Mieke, scoren met deze!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van ne cadeau gesproken seg! Supermooie combi's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoon creaties!! Er zal iemand kontent geweest zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Die mandjes blijven ook in mijn hoofd zitten, altijd handig en zo leuk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! Azo ne schonen kado!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat moet wel een heel goeie vriendin zijn! En elk pakketje in zo'n mandje geeft het direct een extra touch, goed gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. amaai! wat tof zeg. die gaat daar enorm blij zijn.!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mama inderdaad heeeeel blij en content!!!! Maar liefst zes originele Sisko's! Ook Janne twee gaat nu in stijl de seizoenen te lijf!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tof zeg, alledrie! Die Geranium Dress maakte ik nog nooit en dat is zo'n leuk modelletje. Toch eens werk van maken voor de nichtjes...
    Ik maakte deze week ook een eerste Matroyschka bin, leuke mandjes hè?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik zag de jouwe ook al! Zwart-wit, very stylish! Echt leuke mandjes!

      Verwijderen
  11. Wat spot mijn oog? Een A-lijntje met improvisational pleating voor Janne?!!!
    Ik maakte er ook al eens ééntje, zie hier maar http://lieveke-en-zus.blogspot.be/2014/05/when-plan-comes-together.html
    En toeval wil: ook voor een Janne! (mijn metekindje)
    Fijn, fijn. Alledrie prachtig trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooooh ;) de jouwe is prachtig! En ook voor een Janne, dat kan geen toeval zijn!

      Verwijderen
  12. Oooo en aaaa's zijn hier helemaal op hun plaats! Prachtige cadeautjes, alle 3!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amai, die vriendin van jou wordt verwend! Wat een geweldig cadeau. En zoals ik op IG al schreef: dat ideetje van kleedjes cadeau te doen in assorti mandjes, ga ik compleet van je stelen ;-p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gezien ik die improvisational pleating van je stal, én dat gratis patroon van jouw mandjes, lijkt me dat niet meer dan fair ;)

      Verwijderen
  14. Zo veel schattigheid in één berichtje kan ik bijna niet aan! Top! M

    BeantwoordenVerwijderen
  15. moh zo prachtige jurkjes! Wat een kleine gelukzak zeg die Janne!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heel leuk die jurkjes en dan dezelfde mandjes. Janne gaat schitteren

    BeantwoordenVerwijderen
  17. leuke geschenkjes en janne II ligt te blinken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.