Een beetje bling-bling

zaterdag 23 augustus 2014

Trouwe volgers hebben al lang door dat ik een deadline-werker ben. Ik presteer vooral onder druk of te wel, chronisch uitstelgedrag is mij niet vreemd. Dat er de komende maanden drie huwelijken op het programma staan, is mij al lang bekend. En dat ik daarvoor minstens één nieuw kleedje wou naaien stond ook al wekenlang vast. Patroon en stof kocht ik ruim 3 weken voor het eerste huwelijk aan. Pluim voor mezelf. 

Maar dan, dan begint het getwijfel. Past de stof wel bij het patroon? Zou ik toch nog andere stof kopen, of beter een ander patroon? Uiteindelijk bleef de stof en werd het een ander patroon. Eentje dat al bijna een jaar ik mijn kast ligt dan nog wel. A perfect match, vind ik. De stof kocht ik bij Ella & Basiel, en is van Camelot (Nightfall Polkadot Gold). Lekker bling bling, dat goud. Het patroon is de Lonsdale dress van Sewaholic
Sinds mijn vorige Cambie ben ik zwaar fan van peer-loving Tasia, en dat is er met dit kleedje niet minder op geworden. Ik had wel meer aanpaswerk. Tot 2 maal toe tornde ik de boel helemaal los. Want denk nu niet, een peer is een peer! Ha nee, ik ben duidelijk geen Conference, maar wel een Doyenne du Comice. Hoort u het nu in Keulen donderen, geen nood, het komt er simpelweg op neer dat ik nog meer uit verhouding ben dan de 'standaard' peer. Ik knipte maat 8, onderaan perfect, maar het lijfje moest ik bovenaan uiteindelijk nog zeker 6 cm versmallen - met halterkleedjes kan er namelijk relatief weinig gefoefeld worden in de bustezone, als u begrijpt wat ik bedoel - en ik verkortte het ook met 1 cm.  Maar it was totally worth it!
Achteraan heeft het originele patroon een striksluiting. Die strik, die liet ik laten vallen. Stof te kort (ik kocht immers slechts 2,75m stof, nodig voor het patroon dat ik oorspronkelijk in gedachten had, maar deze Lonsdale vroeg om 4 yards (3,7m) - besparen waar je besparen kan dus, zo maakte ik ook geen zakken), maar ook niet erg praktisch om zelf je kleed aan te trekken en bovendien iets te 'bruidsmeisjes-achtig' naar mijn goesting.


Mijn zus was fotograaf van dienst. Een beetje zotdoenerij was wel aan de orde.

Donderdagavond, 23.30u. De deadline naderde met rasse schreden. Maar, een beetje geroutineerde deadlinewerker houdt dan het hoofd cool en werkt gestaag verder. Want ah ja, daar kwam project nr. 2 nog om de hoek loeren. Dinsdagavond zie ik op de facebookpagina van Bellelien nepleder opduiken. Goud! Zwart! Tasje! De puzzelstukjes vielen op zijn plaats. In mijn hoofd althans. Een beetje over en 't weer mailen met Kathleen van Bellelien (want de stof stond nog niet online), en jawel, het nepleder werd donderdagmorgen netjes door manlief in ontvangst genomen. Wat een service! 
Het nepleder zelf is heerlijk om mee te werken, soepel en toch stevig. Ik maakte er een Tilly I uit uit 'Mijn Tas'. Het was vroeg in de nacht, en dan durf ik al eens over cruciale informatie heen te lezen. Zoals dat het patroon minder geschikt is voor canvas (of bij uitbreiding dikke stoffen als nepleder). Ik weet nu waarom. Keren was geen lachertje. Maar hé, het is gelukt! Volgende keer zou ik de hoeken wel wat meer afronden, want die mooi uitduwen is bij dikkere stof niet evident. Het keergat dichtte ik trouwens met textiellijm. Kwestie van het (nep)leder niet te doen scheuren - ja, dat was één van mijn heldere momenten die nacht.

Donderdagnacht 1u. Af. Sjoew. Kleed en tasje. Vrijdag werd er gefeest, big time!








     

41 opmerkingen

  1. Amai Mieke, dat is echt wel heel mooi geworden. Je straalt ook helemaal !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een nacht, wat een kleedje ;). Dat zullen nogal trouwfeesten worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deadlinewerken, het is aan mij niet besteed. Schreef ze 8 uur nadat haar kleedje af was, en 3 uur voor het feest :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zwart en goud; love it! Wat een nacht en wat een resultaat, dat was dubbel feesten waarschijnlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb jij nog geslapen na die tijd? Ik zou liggen tollen in bed... Maar het resultaat is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig. Heb enorm zitten lachen met je peer vergelijking. Ik ben ook peerachtig maar zou niet weten welke soort. Werkelijk een heel mooie outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Perfect match! Je staat er fantastisch mee! Mooi patroon, toffe stof, ideale accessoires,...
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ou wau, what an outfit and what a woman! Love this!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Één woord: WAUW! Kleedje en tasje zijn allebei very chic!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. je straalt en niet alleen door al dat goud ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waw, respect! Supermooi!
    (En gelijk heb je, denk ik, dat je die strik hebt weggelaten.)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. het is heel mooi! brengt je beste troeven naar voor ;-)
    ja en deadline werken dat kennen we hier ook

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aan de foto's te zien heb je je ook geweldig goed geamuseerd bij het poseren :-) Zalige foto's, echt! En dat kleedje, wauwieeeeeeeee!!!! En die tas, wauwieeeeeeee!!!! Scoren zenne Mieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Last minute, maar ook wel een doorzetter!
    Wat een resultaat, de ster van het veld!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kei tof! Het is echt een super mooie jurk die je heel goed staat! Super leuk om te lezen hoe je op het laatste nippertje alles af kreeg. Ik ben ook steeds zo last minute met van die spullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, je straalt!! Heel mooi hoor, jurk èn tasje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. You did it! Kei schoon. We love bling bling.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wauw, dat is een pracht van een jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Man, man, man, wat een tof kleed is dat. Leuk patroon, mooie stof en die bijhorende Tilly,... WAUW!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een mooi deadline-gebeuren,
    je gaat er als het ware nog harder van blinken,
    héél mooi,
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  21. En dan is het feesten nog des te leuker !!! Wauw !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Helemaal weg van het tasje! En die "bling bling" vind ik ook super! Die bruid moet opletten met jou in de buurt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Toch eerder een conférence peer, Doyennekes hebben een nog steviger euh onderstel .... Het staat je in elke geval prachtig: het plaatje klopt als een bus, al zou ik (persoonlijk) het kleed wat verkorten om jouw benen wat meer in de verf te zetten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wooooooow zeg! wat een schoon kleed! en toffe tas! Super! Je staat er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Héééééééééél mooi! Het zal moeilijk worden om niet mooier te zijn dan de bruid!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig! Echt, en het plaatje is compleet af met dat tasje erbij. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.