Jump for joy

woensdag 2 juli 2014

Al lang voordat de zon zich aankondigde, liep ik rond met het idee een jumpsuit voor Jolien in elkaar te flansen. Het luchtige stofje kocht ik al enkele maanden terug op een stoffenverkoop in Essen. En daar bleef het dan bij. Totdat ik in de bijlage van de knippie 2/2014 het modelletje (model 116) zag dat ik in mijn hoofd had - en als ik een bepaald model in mijn hoofd heb, ben ik daar nog maar moeilijk vanaf te brengen. Ik wou er in alle geval eentje waaraan ik niet te pas hoef te komen in geval van dringende plaspauzes.
En zo geschiedde. Niet dat het van een leien dakje liep, dat in elkaar flansen. De tailleband moest ik tot 2 maal toe lostornen. Helemaal door mijn eigen klungelige toedoen in de late uurtjes. Niettemin, het steekt ineen. Voor de schouderbandjes vlocht ik gewoon 3 gekleurde lintjes. Want lintjes keren, daar had ik even geen zin in. Wij zijn hier soms liever lui dan moe.

17 opmerkingen

  1. Heel mooi,ook iets voor mijn kleindochtertje denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ik heb het broekje van het patroon ook al twee keer gemaakt, ook erg leuk! Ik ga ook snel met het hele pak beginnen nu ik deze heb gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier is de mdh de lintjeskeerder van het gezin (iets met geduld en zo ...), maar eigenlijk vind ik de gevlochten lintjes veel mooier. Welke linten zijn het precies?
    Essen, nu weet ik dat sinds vandaag ook precies liggen, nadat we op een andere trein terecht kwamen wegens spoormiserie ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, das een minder leuke manier om met onze streek kennis te maken ;). Het mintgroene lintje is een satijnlintje, de rest gewone lintjes van op de rol bij de veritas, niks speciaal aan :)

      Verwijderen
  4. Heel mooi stofje heb je gekozen. Het resultaat is schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben verliefd op die gevlochten schouderbandjes. Dat idee moet ik onthouden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grote fan van jumpsuits en dit is een heel schoontje! Schouderbandjes zijn echt goed gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh mooi! En die lintjes zijn inderdaad super! Wordt gepind!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg mooi! Ik heb de baby variant gemaakt uit die knippie, maar deze vind ik wel erg leuk voor de oudste. Perfect met die gevlochten bandjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schattige jumpsuit bij een schattig meisje! Die gaat de komende weken hopelijk vaak gedragen worden! En die bandjes, top bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tof gedaan met die lintjes.Ik vind jouw stofje ook mooi bij je knappe dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heelleuk zeg, en een super idee van die gevlochten schouderbandjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.