Elke week carnaval

zaterdag 22 februari 2014

Weinig naaitijd deze week. Maar wel een verplicht nummerke.

De oudste zit in de 2de kleuterklas, en de juffen zijn verzot op verkleedthema's. De kinderen ook, dat spreekt voor zich. Maar ik denk dat ik niet overdrijf als ik zeg dat menig ouder al eens heeft gevloekt op donderdagavond, zich realiserend dat hun zoon of dochter zich de volgende ochtend alweer verkleed dient aan te melden in de klas. 

Mijn donderdagavonden heb ik in ieder geval al meer dan eens achter de naaimachine doorgebracht, nog snel snel iets in mekaar flansend. Passeerden al de revue dit schooljaar: het berenthema, kabouterthema, de tijd van toen, prinsessen, Halloween, sinterklaas en kerst uiteraard. Ja, dat was allemaal vóór de kerstvakantie. Deze week was het de beurt aan de indianen. 

Gelukkig herinnert mama zich dan de eerste prent uit het boek Homemade mini couture. Oef, haalbare kaart.


Hoezo doen squaws niet aan ballet?

De dochter was meer dan tevreden en besliste om volgende week (carnaval) deze indianenoutfit te recycleren. Thank god.

Na de krokusvakantie staan nog volgende thema's op het programma: dino's - een 'special edition' waar zowel dochter áls vader ten tonele verschijnen - kleuren, pasen en piraten, alsook, vakantie, kamperen en kriebelbeestjes, ... Of daar nu telkens een passende outfit bij verwacht wordt, dat probeer ik vooralsnog nog even te negeren. 

2 opmerkingen

  1. Bij ons op school moet er gelukkig niet elke maand in speciale outfit verschenen worden! Ik zou 'home-schooling' overwegen ! :)
    Maar wel telkens orginele dingen die erdoor worden geproduceerd!

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.