Ravotten in stijl

woensdag 22 januari 2014

De prachtige kleedjes die soms aan sneltempo op andere blogs verschijnen (zie bv. hierhierhier en hier om er maar een paar te noemen) steken wel eens mijn ogen uit. Ik neem mij altijd voor er ook meer te maken maar als ik eerlijk ben, worden er hier veel meer broeken en t-shirts versleten dan kleedjes. En kleedjes maken om in de kast te blijven hangen, dat is toch helemaal jammer.

Na de eerste Jacob hier nam ik mij plechtig voor dat er nog zouden volgen. Mijn meisjes - geen meisjes-meisjes van het rozige type - kunnen dat wel hebben, zo'n broek. De stofjes werden volop ingeslagen, de plannen gesmeed, maar de uitvoering liet op zich wachten. Met de Kids Clothes Week van volgende week in het achterhoofd - en de onmogelijk-in-een-week-te-naaien to-do-lijst, dacht ik al maar vast een vroege start te nemen, beetje vooruitwerken, flink é.
En zie hier, een roestbruine Jacob (de stof heb ik buitgemaakt op mijn allereerste stoffenspektakel ooit), mét een sprankeltje roos aan de zakken (want eerlijk is eerlijk, een béétje roos verkoopt wel beter aan de soms zeer koppige kleuter). En een bijpassend truitje (patroon Marilou, Zelfgemaakte kleertjes 2 - stof Raaga fans, Mona Luna van bij kersenpitje). 

Die Jacob, en daar vertel ik u niets nieuws mee, dat is een zaligheid om te maken (zeker deze versie met opgestikte zakken en nepgulp). Die Marilou, awel, die ook! Leuk modelletje, en gemakkelijk in elkaar te steken. Het patroon, de shirtversie, is naar mijn smaak wel een beetje aan de korte kant. Ik tekende een 6 jaar voor mijn 4,5 jarige, maar zette er onderaan nog een boord aan, in plaats van gewoon om te zomen. En de mouwen, die mochten wat mij betreft ook wel iets langer - die zoomde ik gewoon enkel om om toch nog een cm te winnen.

In de kraag en de polosluiting verwerkte ik een okergele paspel (ah ja!). En roze knoopjes (Juffertje uil). Het lintje voor de halsbies en in de zijnaad scoorde ik op een fourniturenveiling van de facebookgroep Zigzagsteekje.

De Jacob kreeg ook een labeltje en lintje in de zijnaad. 
En een lintje op de zakken
Getest en goedgekeurd door de ravottende dochter.




7 opmerkingen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.