Boxkleed voor Willem

zaterdag 4 januari 2014

Is het u al opgevallen? Dat er het voorbije jaar een schitterende ster aan de hemel is bijgekomen? 't Is er eentje die ik nooit zal vergeten. Lieve moeke, rust zacht. 2013 zal mij bijblijven als een jaar waarin intens verdriet en intense vreugde elkaar in sneltempo afwisselden. Eén van die vreugdevolle momenten was de geboorte van mijn tweede petekindje een maand geleden. Lieve Willem, wees welgekome!

Om het nieuwe jaar in stijl in te zetten, maakte ik voor Willem een box/speel-kleed.
Zijn geboortekaartje en doopsuiker stond in het teken van appels (heeft u hem?). Voor de doopsuiker stond ik mijn zus bij bij het maken van zo'n 60-tal piramidezakjes (de titel piramidezakje-experts zou niet geheel onverdiend zijn - ik maakte als bewijs ettelijke foto's met mijn gsm die helaas kort daarna de geest gaf, of moet ik zeggen, waarvan de jongste dochter de geest ontnam). Hoe dan ook, die zakjes werden gemaakt in appeltjesstof van sevenberry. Die stof gebruikte ik ook voor de rand van het kleed.
In het midden appliceerde ik een reuzeappel.
Voor het blad van de appel bedacht ik een klein folieke. Ik bevestigde het met een kamsnap en stak tussen de laagjes een stukje knisperende plastiek, en zo kan het afneembare blaadje meteen dienst doen als knisperdoekje als Willem op ontdekking gaat.
Als je het blaadje op een bepaalde manier tegen het licht houdt, ontdek je daar naam en geboortedatum. Een subtiel extraatje.
De achterkant bestaat uit streelzachte fleece met blauwpaarse en limoengroene bollen.

Stof rand: Appels, Sevenberry (Cozette)
Stof appel: WF bloem olijfgroen, Moda (Julija) 
Stof midden: turquoise ruitjes (stoffen Eclips)
Stof achterkant: fleece dekentje Aldi



9 opmerkingen

  1. Het uitspringende blaadje viel mij meteen op, wat een leuk folieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een kleine troost dat jou 'moeke' een ster aan de hemel is maar het helpt.
    Gelukkig kan je nu ook genieten van het nieuwe wondertje waarvan jij meter bent en hebt mogen bijdragen aan zijn welkomsgeschenkjes.
    En wat een tof speelkleed! Goed gevonden! Mooi!
    Proficiat!
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superleuk kleed! En het detail van het blaadje, heel origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat boxkleed ziet echt wel heel ingenieus in elkaar ! Supermooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het boxkleed is echt prachtig geworden! Jammer dat ik er hier geen meer kan gebruiken, ik zou onmiddellijk geneigd zijn ook zo'n exemplaar te maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk boxkleed! Kun je mij vertellen, hoe je de rand gemaakt hebt?

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.