Tea for Mie

zaterdag 28 december 2013

Namen trekken, dat gebeurt hier gewoonlijk al ergens begin november - kwestie van ruim tijd te hebben om een cadeautje te voorzien, een erg lovenswaardig initiatief, toch? Ik maakte dus in de aanloop naar Kerstmis (of te wel: één dag van tevoren - u begint me misschien al een beetje door te hebben) een kerstcadeautje voor de schoonmama. Een theepot mét een passende theemuts. 

Het patroon tekende ik zelf - stelt u zich daar vooral niet te veel bij voor, in het kort ging ik als volgt te werk: ik nam 2 A4-papieren, drapeerde die over de theepot, plakte en knipte totdat ze de gewenste vorm hadden, knipte de vorm dan overlangs door en nam dit "patroondeel" 4 maal over, 2 maal in voering, 2 maal in buitenstof. 


De theepot zelf is nogal bol en ik wou geen gapende muts. "Den truk" die ik daarbij uithaalde was om de onderkant niet recht te knippen maar gebogen (zie bovenstaande tekening). Bij het keren liet ik onderaan de naad een paar cm open, stikte dan een tunneltje en stak daar een elastiek in. 

En hopla, een passende muts.
Ik testte daarbij ook eens het alfabet van mijn naaimachine uit. Een persoonlijk opschriftje (mijn schoonma heet toevallig ook Mie ;)) en die muts wordt bijna hip.

En wat past daar dan beter bij dan een mandje krokantje (uit "Zo geknipt"), gevuld met wat thee en lekkers? 

Zo Mie, nestel je maar lekker gezellig op de bank!


10 opmerkingen

  1. Dat vind ik nu eens een superleuk cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is nu eens een super gezellig cadeautje!
    En helemaal leuk met dat assorti-mandje-krokantje!
    Super !

    Wat stop jij in jouw mandje-krokantje?
    Van die knutselrubber?

    Mag dat gewassen worden?
    Ik zoek iets om erin te stoppen zodat het mandje krokantje kan gewassen worden .. want bij veel gebruik kan het wel eens vuil worden.
    Wat denk jij?

    Fijn eindejaar!
    Groetjes,
    Nienke
    www.nienkado.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hei nienke! Ik denk dat je dat knutseleubber wel kan wassen, op 30 graden toch. Maar voor dit mandje gebruikte ik vlieseline, maar dan van die hele stevige, niet om op te strijken, maar die je ook gebruikt als tussenvoering bij boekentassen en dergelijke denk ik. Kocht het eens in de veritas, ziet eruit als wit karton met puntjes in. Gaat perfect! Hopelijk heb je daar wat aan?
      Voor jou ook mijn allerbeste wensen!

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Ja é! Ik maakte er ook al een paar kussens uit voor in de in de zetel, en ben t nog steeds niet beu :) triangels in Bermuda geloof ik dat het heet.

      Verwijderen
  4. Wat een leuk kadootje! Waar koop jij je knutselrubber btw?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hei Mieke! Hier gebruikte ik dus geen knutselrubber, maar ik kocht zo'n grote vellen al wel eens bij de banier, een andere optie die ik pas zag passeren op Facebook is twee kleiner vellen met een zigzagsteel aan elkaar te stikken en zo te verwerken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Zal voor het nieuwe jaar zijn denk ik :-)

      Verwijderen
  6. Wauwie! Inderdaad héél erg leuk stofje, ik bestelde zopas nog een grote lading in het blauw, kwestie van niet zonder te geraken :-)))

    BeantwoordenVerwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.